Nevşehir Belediyesi, evlerinde yalnız yaşayan hasta, yaşlı ve engelli vatandaşların yaşam kalitesini artırmak amacıyla hayata geçirdiği Acil Hayat Butonu uygulamasını yeniden başlattı. 2020 yılında başlayan proje, şu anda yeni planlamalarla aktif olarak yürütülüyor ve kent sakinlerinin güvende hissetmesini hedefliyor.Belediye Başkanı Rasim Arı’nın 50 Vizyon çalışması kapsamında Sosyal Belediyecilik anlayışıyla geliştirilen bu sistem, 153 Çağrı Merkezi ile doğrudan iletişim kurabilen akıllı bir çağrı altyapısı sunuyor. Vatandaşlar evlerindeki butona bastığında, Turkuaz Masa üzerinden hizmetlere yönlendiriliyor ve ihtiyaç duyduklarında hızlı destek alabiliyorlar.Çağrı merkeziyle kurulan iletişim sonrası ekipler elektrik ve su arızalarını giderme, gerekli temel gıda ve ilaç teminini temin etme ve hastaneye ulaşım gibi konularda harekete geçiyor. Özellikle tıbbi yardıma ihtiyaç duyulduğunda, adres bilgileri 112 Acil Sağlık ekipleriyle paylaşılarak ambulans yönlendirmesi sağlanıyor.Rasim Arı, Acil Yardım Butonu uygulamasının ihtiyaç sahiplarına rehberlik edeceğini belirterek, şunları ifade etti: “Şehrimizde kimsesiz olan, yalnız yaşayan yaşlılarımızın evlerinde kurduğumuz bu sistem vatandaşımız tek bir tuşa basarak belediyemize ilettiğinde, biz de eksikliklerini giderip ulaştırıyoruz. Amacımız, kimsenin sahipsiz kalmaması; umut olmaya ve güvenli bakış açısını sürdürülebilir kılmaya devam edeceğiz. Çalışmalarımız 7/24 kesintisiz devam edecek.”
Sağlık
Yayınlanma: 20 Şubat 2026 - 07:48
Acil Hayat Butonu Projesi Yeniden Hayata Geçirildi: Evde Güvenli Yaşam İçin Modern Destek Sistemi
Acil hayat butonu projesi yeniden hayata geçiyor: Evde güvenli yaşam için modern, basit ve hızlı destek sistemiyle hızlı müdahale.
Sağlık
20 Şubat 2026 - 07:48








