Dikili'de Altyapı ve Otogar İçin Heyecan Verici Yeni Yatırımlar: 5 Şubat'taki İhale ve GES Temeli

TAKİP ET

Dikili'de altyapı ve otogar için heyecan verici yatırımlar: 5 Şubat ihalesi ve GES temelini keşfedin.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Dikili’nin ulaşım ve altyapı sorunlarını bir bir çözmek üzere yapılan çalışmaların hızla ilerlediğini söyledi. Konuşmalarında Dikili, Kınık, Bergama ve Selçuk gibi ilçelerin yatırımları için de güçlü bir desteğin sürdüğünü vurguladı. Önümüzdeki dönemde Dikili’de otogar projesinin tamamlanması için çalışmaların 2026’da bitirilmesi hedefinin net olduğunu belirtti.

İzmir’in kent içi ulaşım ve acil ihtiyaçlarına değinen Tugay, “İZTAŞIT ile yaşanan sorunlara rağmen belediye otobüsleriyle ulaşım hizmetlerini sürdüreceğiz. Yaza kadar bu konuyu çözeceğiz” dedi. Ayrıca, İzmir’in modern itfaiye altyapısının güçlendirilmesi için planlanan ihalenin yakın zamanda tamamlanacağını ifade etti.

Çeşitli yatırımlar arasında yer alan 10 yeni araca ek olarak GES projesinin temeli atıldı ve Çandarlı Kent Meydanı ile Salihler Mahallesi’ndeki yol ve bulvar düzenlemelerinin tamamlanması hedefleniyor. Tugay, Dikili’deki doğal güzelliklerin korunmasına özen gösterilecek bir yaklaşım benimseyeceklerini vurguladı.

“Bugüne dek yaptıklarımızın ışığında, Dikili’de 5 Şubat’ta önemli bir ihale sürecinin başlayacağını teyit ediyorum. Kanalizasyon, yağmur suyu ayrıştırması ve arıtma tesisi projeleri bir buçuk yıl içinde hayata geçirilecek.” diyerek sözlerini sürdürdü. İZSU’nun özverili çalışmasının altını çizen Tugay, İzmir’in kendi kendine yeterli bir kent olduğuna dikkat çekti.

Başkan Tugay, şehrin bağımsız hareket edebilen ve kendi kendine yeten bir üretim kapasitesine sahip olduğunu, dış yardımlara bağımlı kalmadan adımlarını attıklarını söyledi. “İzmir; kendi başına yaptığı yatırımlarla Türkiye’ye örnek olacak bir şehir” ifadelerini kullanarak, kentin geçmişten bugüne gösterdiği dayanışma ve kararlılığı vurguladı.

2026 yılı için dileklerini paylaşan Tugay, “Kuraklık, yangın ve hastalık gibi benzer riskler olmadan, tüm vatandaşlarımız için daha iyi bir gelecek diliyorum. Emekliler ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara yönelik destekler için bütçemizi güçlendirdik; daha fazla başvuru bekliyoruz” şeklinde konuştu.

Dikili Belediye Başkanı Adil Kırgöz ise, “İtiyibarlı bir belediye olmak için çalışıyoruz; ekonomik olarak güçlü, geleceğe güvenle bakan bir Dikili yaratıyoruz” ifadesini kullandı. Belediye olarak, önceki dönemlerde karşılaşılan zorluklara rağmen krizleri fırsata çevirerek pek çok eksiği giderdiklerini belirtti.

Dikili’nin gelişimine dair yeni bir dönemin habercisi olarak görülen törende, 10 yeni aracın hizmete alınmasıyla beraber GES projesinin temelinin atılması ve 4 etap doğalgaz çalışmalarının ilerlemesi gibi başlıklar öne çıktı. Ayrıca Çandarlı’da 8 bin metrekarelik yeni kent meydanı için temel atıldı ve Salihler Mahallesi’nde yol ve ulaşım düzenlemeleri tamamlandı.

Dikili altyapı otogar GES doğalgaz temel atma belediye İzmir Büyükşehir