Osmangazi Bilim Şenliği ile Çocuklar ve Gençler Geleceğin Teknolojisine Hazırlanıyor
Osmangazi Bilim Şenliği ile çocuklar ve gençler, geleceğin teknolojisine ilham veren deneylerle hazırlanıyor. Bilim, merak ve keşif dolu bir deneyim.
Sömestr tatilinde genç zihinleri bilimle tanıştırmak amacıyla başlatılan Bilim Şenliği, 7-17 yaş aralığındaki çocuklar için Osmangazi Gösteri Merkezi’nde kapılarını açtı. Beş gün boyunca sürecek etkinlikler, katılımcılara bilim ve teknoloji temalı deneyimler sunuyor.
Etkinlikler, 19-23 Ocak tarihleri arasında düzenlenerek Erkan Aydın’ın katılımıyla başladı. Şenlik boyunca çocuklar ve gençler; sanal gerçeklik uygulamaları, robotik kodlama atölyeleri, astronomi ve uzay temalı çalışmalar, zeka oyunları ve kağıt sanatları gibi çeşitli atölye ve yarışmalara katılma fırsatı yakalıyorlar. Amaç, eğlenceli bir öğrenme deneyimiyle gençlerin bilim ve teknolojiye olan ilgisini artırmak.
Katılımcılar, sanal gerçeklik deneyimleri ve robotik kodlama çalışmalarını gördükçe geleceğin teknolojilerini yakından tanıma şansı buluyor. Açılış sonrası atölye alanlarını gezen Belediye Başkanı Erkan Aydın, çocuklarla bire bir sohbet ederek çalışmalarını inceledi. “Çocuklar Bilim Şenliğinde Yeni Deneyimler Kazanacak” sözleriyle süreci değerlendirdi.
Başkan Aydın, semestr tatilinde sunulan bu etkinliğin, kimyasal deneylerden uzay çadırına kadar pek çok atölyeyi kapsadığını dile getirerek, çocukları televizyon, tablet ve internetten uzaklaştırmayı hedeflediklerini belirtti. Edinilen deneyimlerin ileride bilim insanı olma yolunda atılan ilk adımlar olabileceğini vurguladı ve ailelere, öğretmenlere ile emeği geçen herkese teşekkürlerini iletti. Şenliğe katılan öğrenciler ise bu tatilin çok değerli olduğunu ifade ederek, Osmangazi Belediyesi’ne teşekkür ettiler.
Bilim Şenliği, 19-23 Ocak tarihleri arasında her gün 12.00-16.00 saatlerinde 7-17 yaş arası çocuklar ve gençler tarafından ziyaret edilebilecek.