Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, yıllardır kangren haline gelen altyapı sorunlarına sahada müdahale etmeye devam ediyor. Göreve geldiği günden bu yana “önce altyapı” diyerek kentin su ve kanalizasyon ağını yenileyen Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın’ın talimatıyla Susurluk’un Reşadiye Mahallesi’nde önemli bir çalışma daha tamamlandı.
Balıkesir Su ve Kanalizasyon İdaresi (BASKİ) Genel Müdürlüğü ekipleri, Reşadiye Mahallesi’ndeki yeni yerleşim alanında toplam 1.300 metre uzunluğunda içme suyu şebeke hattını yalnızca 4 gün gibi kısa bir sürede tamamladı. Çalışmayla birlikte bölgede yıllardır yaşanan su sıkıntısının da önüne geçilmiş oldu.
Eski hatlar değişiyor, yeni yerleşimler suya kavuşuyor
Kent genelinde ekonomik ömrünü tamamlamış şebeke hatlarını bir bir yenileyen BASKİ, aynı zamanda yeni yapılaşma alanlarında da altyapıyı baştan kuruyor. “Güçlü altyapı, sağlıklı su” anlayışıyla yürütülen çalışmalar kapsamında Reşadiye’de yapılan hat, hem içme suyu kalitesini artırdı hem de kesintisiz su teminini güvence altına aldı.
BASKİ ekiplerinin sahadaki çalışmalarını yakından takip eden Genel Müdür Erdoğan Öztürk, Balıkesir’in tamamında altyapı sorunlarını kalıcı olarak çözmeyi hedeflediklerini belirterek şunları söyledi:
“Başkanımız Ahmet Akın’ın talimatlarıyla mahalle mahalle ihtiyaçları tespit ediyoruz. Günü kurtaran değil, uzun yıllar sorunsuz hizmet verecek altyapılar kuruyoruz. Amacımız Balıkesir’in her noktasında sağlıklı ve sürdürülebilir içme suyunu garanti altına almak.”
Vatandaştan teşekkür
Çalışmaların tamamlanmasının ardından bölge halkı da memnuniyetini dile getirdi. Yıllardır içme suyu konusunda sorun yaşadıklarını belirten mahalle sakinleri, “Ekipler geldi, kısa sürede çalışmayı bitirdi. Artık suyumuz düzenli. Ahmet Başkan’a ve BASKİ’ye teşekkür ediyoruz” sözleriyle hizmetten duydukları memnuniyeti ifade etti.
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’nin altyapı atağının önümüzdeki süreçte kırsal ve merkez ayrımı gözetmeksizin kent genelinde devam etmesi bekleniyor.









