Antalya Yerel Yönetimi ve KETEM İş Birliğinde Sağlıklı Yaşam İçin Farkındalık Eğitimi
Antalya yerel yönetimi ve KETEM iş birliğinde farkındalık eğitimiyle sağlıklı yaşamın kapılarını aralayın; bilinçli adımlar atın, toplumsal sağlık güçlensin.
Antalya Büyükşehir Belediyesi ile Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Kanser Erken Tanı ve Eğitim Merkezi (KETEM) ortaklığıyla belediye personellerine farkındalık odaklı bir eğitim programı gerçekleştirildi. Eğitimde kanserle mücadele, erken tanı stratejileri, meme kanseri taraması, tütün bağımlılığına karşı mücadele, sigaradan kurtulma yöntemleri ve sağlıklı beslenme konuları kapsamlı olarak aktarıldı.
Çalışanlara yönelik eğitimler, Büyükşehir Belediyesi’nin hizmet binasında devam etti. Özellikle sigara bağımlılığına karşı; bağımlılığın zararları, bırakma sürecindeki tutum ve destek süreçleri ele alındı. Katılımcılar, kanserler ve meme kanserinde erken tarama kavramının önemi konusunda bilinçlendirildi.
Madde bağımlılığıyla mücadele konusunda verilen bilgiler arasında, sigaranın içerdiği zararlı maddeler ve bu maddelerin sağlık üzerindeki etkileri vurgulandı. Yerel halk sağlığı merkezlerinde sigara bırakma polikliniklerinin varlığı hatırlatılarak, vatandaşlara destek olunacağı ifade edildi.
Erken tanı ve tarama konusundaki bölümde, özellikle kadınlar için meme kanseri taramalarının düzenli olarak yapılmasının önemi vurgulandı. 40-69 yaş aralığındaki kadınların iki yılda bir meme kanseri taramasına başlamaları önerildi.
Eğitimin sonunda Sağlıklı Hayat Merkezi diyetisyeni Seda Demir, katılımcılara sağlıklı yaşam ve beslenme alışkanlıklarıyla ilgili önerilerde bulundu ve soruları yanıtladı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı