Evlerde biriken ve kullanımı geçmiş ilaçların doğaya zarar vermesini engellemek amacıyla başlatılan Atık İlaç Toplama Projesi, Çankaya Belediyesi, Ankara Eczacılar Odası ve Ankara Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle hayata geçirildi. Proje kapsamındaki ilk atık ilaç konteyneri, Fazilet Eczanesi’nde, Çankaya Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner ve Ankara Eczacılar Odası Başkanı Cem Abbasoğlu’nun katılımıyla kuruldu. Toplanan ilaçların güvenli bertarafı için gönüllü eczanelere de kutuların ulaştırılması planlanıyor.Geri dönüşüm açısından önemli bir adım olarak öne çıkan projenin açılışında Başkan Güner, artık kullanılmayan ilaçların vatandaşlar ve eczacılar aracılığıyla toplandığını ve doğaya zarar vermeden değerlendirildiğini ifade etti. Aynı zamanda sıfır atık hedefleriyle uyumlu bir süreç olarak gördüklerini belirtti: “Çankaya’da atıklar, konteynerlerde toplanıp güvenli şekilde bertaraf edilerek geri dönüşüm zincirine katılıyor.”Son 6 ayda elde edilen veriler de dikkat çekici: 30 ton elektroniğe yönelik atık sadece son yarım yıl içinde geri dönüşüme kazandırıldı. Başkan Güner, bu rakamların rekora işaret ettiğini ve çalışmaların hızlandırılarak daha da ileri götürüleceğini kaydetti. Ayrıca, şu ana kadar ham madde olarak değerlendirilen ambalaj, tekstil ve diğer atık türlerinde de kayda değer geri dönüşüm sağlandığını sözlerine ekledi.ABBASOĞLU: 200 ECZANE DAHA ATIK İLAÇ KONTEYNERİ YERLEŞTİRİLDİ
Ankara Eczacı Odası Başkanı Cem Abbasoğlu, süreçte 200 eczaneye daha atık ilaç konteyneri kurulduğunu belirterek toplum sağlığı adına mesleklerini sürdürmenin önemine vurgu yaptı. Belediye ve devlet kurumlarıyla iş birliğinin devam edeceğini ifade eden Abbasoğlu, atık ilacın topluma karışmaması gerektiğini ve konteynerlerde toplanıp uygun yöntemlerle imha edilmesinin ne kadar kritik olduğunun altını çizdi.Çevre ve halk sağlığına katkı sağlamak üzere proje kapsamında atık ilaçlar, 1. Sınıf Atık Getirme Merkezleri ve gönüllü eczanelerdeki konteynerler aracılığıyla bir araya getiriliyor ve güvenli şekilde imha ediliyor. Türkiye genelinde yıllık yaklaşık 350 ton atık ilaç oluştuğu belirtilirken ağrı kesiciler, antibiyotikler ve antigribal ürünler en çok atığa dönüşen kategorileri oluşturuyor. İmha süreci yüksek sıcaklıkta gerçekleştirilirken enerji geri kazanımı da sağlanıyor. Çankaya Belediyesi, bu proje ile hem çevre korumasını hem de sürdürülebilir atık yönetimini desteklemeyi hedefliyor.
Ankara Eczacı Odası Başkanı Cem Abbasoğlu, süreçte 200 eczaneye daha atık ilaç konteyneri kurulduğunu belirterek toplum sağlığı adına mesleklerini sürdürmenin önemine vurgu yaptı. Belediye ve devlet kurumlarıyla iş birliğinin devam edeceğini ifade eden Abbasoğlu, atık ilacın topluma karışmaması gerektiğini ve konteynerlerde toplanıp uygun yöntemlerle imha edilmesinin ne kadar kritik olduğunun altını çizdi.Çevre ve halk sağlığına katkı sağlamak üzere proje kapsamında atık ilaçlar, 1. Sınıf Atık Getirme Merkezleri ve gönüllü eczanelerdeki konteynerler aracılığıyla bir araya getiriliyor ve güvenli şekilde imha ediliyor. Türkiye genelinde yıllık yaklaşık 350 ton atık ilaç oluştuğu belirtilirken ağrı kesiciler, antibiyotikler ve antigribal ürünler en çok atığa dönüşen kategorileri oluşturuyor. İmha süreci yüksek sıcaklıkta gerçekleştirilirken enerji geri kazanımı da sağlanıyor. Çankaya Belediyesi, bu proje ile hem çevre korumasını hem de sürdürülebilir atık yönetimini desteklemeyi hedefliyor.






