İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kapıdan kapıya atık toplama girişimi olan Dönüşüme Evde Başla, kısa sürede etkisini gösterdi. 10 aylık süreçte 1140 ton ambalaj atığı geri dönüşüm için toplandı ve böylece sıfır karbon hedefi doğrultusunda kent genelinde fark yaratmaya devam ediyor. Proje, Kentteki yayılımını artırarak Karabağlar, Narlıdere, Menderes, Bornova, Bayraklı ve Konak’tan başlayıp 8 ilçe ve 26 mahalleye ulaşmayı başardı. İlerleyen dönemde Gaziemir, Balçova ve Güzelbahçe’nin de proje kapsamına dahil edilmesi planlanıyor. 8 ilçe ve 26 mahallede aktif olarak devam eden program kapsamında Refik Şevket İnce, Körfez, Tepekule, 75. Yıl, Manavkuyu gibi Bayraklı mahallelerinden; İnönü, Kazımdırık, Atatürk, Evka 3, Ergene, Evka 4 gibi Bornova bölgelerinden; Üçkuyular, Fahrettin Altay, Basın Sitesi, Mavişehir ve Bostanlı gibi Karabağlar ile Karşıyaka ve Konak’taki mahalleler ile Menderes ve Narlıdere’deki lokasyonlar bulunuyor. “Güzel bir dünya bırakmak için çok önemli bir proje” sözleriyle projeye destek veren mahalle sakinleri, ayrı poşetlerle çöplerini toplamanın önemine vurgu yaptı. Denizleri korumak ve temiz bir gelecek bırakmak için herkesin bu sürece katkı sunması gerektiğini belirttiler. Uygulama sayesinde vatandaşlar, istek ve şikâyetlerini doğrudan tesislere iletebiliyor ve sürecin şeffaf bir şekilde ilerlemesini sağlayabiliyorlar. Proje vatandaşın cebinde şimdi mobil uygulama ile daha erişilebilir hâle geldi. Uygulama üzerinden adres ekleme, talepler ve şikâyetler iletme işlemleri gerçekleştiriliyor. Ayrıca sıkça sorulan sorular bölümünden proje hakkında ayrıntılı bilgi edinmek mümkün. IOS ve Android sürümleri için erişim linkleri şu şekilde:
- IOS: https://apps.apple.com/us/app/dönüşüme-evde-başla/id6748024120
- Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iztek.donusumeevdebasla







