Yerel Yönetimler Düzeyinde Stratejik Ortaklık
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile Halep Valiliği arasında imzalanan protokol, iki şehri kardeş ilan etti. Bu anlaşma, altyapıdan kültürel mirasa, tarımdan sanayiye kadar geniş bir yelpazede kurumsal ve teknik iş birliğini güçlendirmeyi hedefliyor.Yeni protokol kapsamında, karşılıklı deneyim paylaşımına dayalı olarak şehir yönetimi alanında bilgi ve tecrübe aktarımı öngörülüyor. Özellikle altyapı ve üstyapı projeleri, ulaşım sistemleri, atık yönetimi ve çağdaş şehircilik uygulamaları gibi konularda ortak çalışmalar yapılacak. Ayrıca, protokol yerel yönetimlerin kriz ve afet yönetimi gibi stratejik alanlarda dayanışma içinde hareket etmesini de teşvik ediyor.Kardeşlik ve Geri Dönüş Protokolü
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, protokol imza töreninde yaptığı konuşmada, Halep'in eski günlerine dönmesi ve şehirlerarası ilişkilerin geliştirilmesi için bu protokolün önemini vurguladı. Şahin, barış ve kardeşlik bağları sayesinde, Halep'ten gelen misafirlerin güvenli ve onurlu bir şekilde geri dönüşünü sağlayacaklarını belirtti.Kültürel Miras ve Ekonomik İş Birliği
Protokol, Halep’in tarihi ve kültürel dokusunu yeniden canlandırmayı hedefliyor. Bu kapsamda, kültürel mirasın korunması ve tanıtılması için çeşitli etkinlikler düzenlenecek ve Gaziantep’in deneyimlerinden yararlanılacak. Tarım ve üretim alanında iş birlikleri içerirken, sanayi ve ticaretin canlandırılması için yeni modeller geliştirilmesi planlanıyor.Sürdürülebilirlik ve Barış
Protokolün etkin şekilde uygulanabilmesi amacıyla düzenli toplantılar yapılacak. İki şehir arasında imzalanan bu anlaşma, bölgesel barış ve kardeşliğin sembolü olarak görülüyor. Protokol, Suriyelilerin ülkelerine gönüllü geri dönüşlerini teşvik ederken, yerel yönetim dayanışması ve insani diplomasinin güzel bir örneğini sunuyor.