Orman Yangınlarıyla Mücadele Hazırlıkları
İzmir Valisi Süleyman Elban, İzmir Valiliği’nde düzenlenen toplantıda, orman yangınlarıyla mücadele çabalarını ve alınan önlemleri açıkladı. Elban, yangın sezonu için yapılan hazırlıklar kapsamında ormanlık alanlardaki yangın riskini en aza indirmeyi hedeflediklerini belirtti.Elban, önceki yıl meydana gelen yangınların ardından yanan alanların rehabilite edilmesi ve ağaçlandırılması için çalışmalar başlattıklarını söyledi. Eğitim faaliyetleriyle orman ve yangın bilincini artırmayı hedeflediklerini de vurguladı.Hava ve Kara Araçlarıyla Güçlendirilen Mücadele
Orman yangınlarına daha hızlı müdahale edebilmek adına hava ve kara araçlarının sayısının artırıldığını belirten Elban, geçen yıl 52 olan arazöz sayısının bu yıl 62'ye çıkarıldığını ve 12 helikopter ile 4 yangın söndürme uçağının hazır durumda olduğunu kaydetti.Elban, yanan alanların ağaçlandırılmasına da büyük önem verdiklerini ifade etti. Geçen yıl yanan ormanlara milyonlarca fidan dikildiğini, kalan alanlara da tohum ekildiğini belirtti.Yangınların Önlenmesi İçin Yeni Yasaklar
Valilik tarafından alınan kararlarla ormanlık alanlara girişlerin yanı sıra, ateş yakmanın da yasaklandığını açıkladı. Elban, yangın riskini artırabilecek faaliyetlerin kontrol altına alınması gerektiğini ve vatandaşların da bu konuda duyarlı olmasını beklediklerini söyledi.Özellikle izmaritlerin yollara atılmaması gerektiğini belirten Elban, geçen yıl çıkış nedeni izmarit olan yangınlara dikkat çekti ve ihmalin büyük yangınlara yol açabileceğini unutmamak gerektiğini ifade etti.