İhracat Rakamlarında Artış
Kayseri Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan nisan ayı ihracat rakamlarını değerlendirdi. Büyüksimitci, nisan ayında Kayseri’nin ihracatının geçen yılın nisan ayına göre yüzde 8,89 oranında artarak 304 milyon 798 bin dolar olarak gerçekleştiğini belirtti. Bir önceki aya göre yüzde 6 oranında bir düşüş olduğunu ancak geçen yılın ilk 4 ayına göre de yüzde 2,62 oranında bir artış olduğunu açıkladı.Sektörel ve Bölgesel Dağılım
Nisan ayında Kayseri’den 149 ülkeye ihracat gerçekleştirildiğini açıklayan Büyüksimitci, mobilya sektörünün ihracatta ilk sırada olduğunu, ardından kablo ve elektrikli ev aletlerinin geldiğini belirtti. En fazla ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya, ABD ve Irak yer aldı.Küresel Zorluklar ve Çözümler
"Özellikle küresel ölçekte yaşanan ekonomik durgunluk, Avrupa ve ABD gibi ana pazarlarımızdaki talep zayıflığı ve jeopolitik gerilimler, ihracatımızı doğrudan etkiliyor. Nisan ayında bir önceki aya göre bir miktar düşüş olsa da, geçen yılın aynı dönemine göre artış göstermemiz, sanayicilerimizin gösterdiği çabanın bir sonucudur" dedi.Başkan Büyüksimitci, ihracatçıların omzundaki yükün her geçen gün arttığını vurgulayarak, "Yüksek enflasyon, finansmana erişimde yaşanan sıkıntılar ve işgücü üzerindeki vergi yükleri üretim ve ihracatımızı doğrudan etkiliyor. Bu nedenle ihracatçılarımıza yönelik yapısal reformların ve destek mekanizmalarının artırılması büyük önem taşıyor" ifadelerini kullandı.Dijitalleşme ve Dönüşüm Süreci
İhracatta dijitalleşme, yeşil ve yalın dönüşüm süreçlerinin artık kaçınılmaz hale geldiğini hatırlatan Büyüksimitci, "Reel sektörün bu dönüşüm süreçlerine ayak uydurabilmesi için desteklerin daha da yaygınlaştırılması gerektiğine inanıyoruz." dedi. Sanayicilerimiz tüm zorluklara rağmen üretime, istihdama ve ihracat yapmaya devam ediyor. Biz de Oda olarak üyelerimizin sorunlarına yönelik çözüm odaklı çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu vesileyle ihracatımıza katkı sunan tüm sanayicilerimize, çalışanlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyor, başarılarının artarak devam etmesini temenni ediyorum" diye konuştu.