Çevreye duyarlı yaklaşımıyla öne çıkan Konya Büyükşehir Belediyesi Şehirler Arası Otobüs Terminali, sürdürülebilirlik vizyonunu sahaya yansıtıyor. Bu çerçevede, Temiz Otogar, Temiz Çevre mottosuyla yürütülen çalışmalar neticesinde 2025 yılında atık yönetiminde önemli kayıtlara imza atıldı. Konya Otogarı, sıfır atık hedefleri doğrultusunda geri dönüşüm oranını artırmaya devam ediyor.2021 yılında kurulan Sıfır Atık Yönetim Sistemi ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’nden alınan Sıfır Atık Belgesi, otogarı için bir kilometre taşı niteliği taşıyor. 2053 hedefleri doğrultusunda karbon tasarrufu ve yeşil kalkınma odaklı adımlar artarak sürecek.2025 için kayda değer başarılardan biri olarak, Türk Patent ve Marka Kurumu’nun «Temiz Otogar» markasıyla tescil edilen Konya Otogarı, 14 ton 790 kilogram atığı kaynağında ayrıştırıp geri dönüşüme yönlendirdi. Bu süreçte elde edilen kazanımlar şu şekilde kayda geçti: 103 ağaç, 51 bin 288 kWh enerji tasarrufu, 73 varil petrol tasarrufu, 1 ton 432 kilogram sera gazı emisyonunun azaltılması, 33 metreküp depolama alanı ve 4 ton hammadde tasarrufu. Bu veriler, çevreye verilen zararın azaltılması ve kaynakların daha verimli kullanılması açısından anlamlı bir döneme işaret ediyor.Konya Büyükşehir Belediyesi, bu tür projelerle doğal kaynakların korunmasına ve yeşil enerji kullanımının teşvik edilmesine yönelik çalışmalarını sürdürmeye kararlı. Geliştirilen uygulamalarla gelecek dönemlerde de çevreye olan katkıların artarak devam etmesi hedefleniyor.
Gündem
Yayınlanma: 22 Şubat 2026 - 00:00
Konya Otogarı: Sıfır Atık Hedefiyle Doğaya Duyarlı Taşıt Terminali
Konya Otogarı, sıfır atık hedefiyle doğaya duyarlı taşımacılık terminali; sürdürülebilir konfor ve çevreci çözümlerle yolculara güvenli hizmet.
Gündem
22 Şubat 2026 - 00:00









