Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, belediyenin metan gazından elektrik enerjisi üreten tesislerinde 2025 yılı için 73 milyon 854 bin kilovatlık üretim hedefini ve bugüne kadar bu kaynaktan elde edilen toplam üretimi açıkladı. Kentin sürdürülebilir enerji yaklaşımı doğrultusunda, beş yılı aşkın süredir atık yönetiminden enerji geri kazanımına değinen projeler hayata geçiriliyor.Altay, Konya Modeli Belediyecilik çerçevesinde yalnızca bugünü değil yarını da düşünerek çalıştıklarını belirtti. Atık yönetiminde Sıfır Atık hedefiyle hareket ettiklerini ve enerji geri kazanımına önemli yatırımlar yaptıklarını ifade eden Başkan, 2025 yılında 8 bin kilogram pil ile 7 bin litre atık yağın toplandığını vurguladı.BUGÜNE KADAR ÜRETİLEN ELEKTRİK MİKTARI 938 MİLYON 998 BİN KİLOWATEnerji üretiminde elde edilen başarılar, ülke ekonomisine katkı sağlayacak şekilde devam ediyor. Konya Katı Atık Düzenli Depolama Sahaları ile Atık Suların işlenmesinden elde edilen çamurun metan gazına dönüştürülmesiyle 2025 yılında 73 milyon 854 bin kilovatsaat elektrik üretildi. Şu ana kadar bu kaynaktan toplam üretim ise 938 milyon 998 bin kilovat olarak kaydedildi. Gelecek nesillere daha temiz ve daha güçlü bir Konya bırakma hedefiyle çevre odaklı sürdürülebilir projeler kararlılıkla sürdürülüyor.İLÇELERE KATI ATIK AKTARMA İSTASYONLARI KAZANDIRILDIBelediye, Selçuklu, Altınekin, Kulu, Cihanbeyli, Sarayönü Çeltik ve Ilgın ilçelerine katı atık aktarma istasyonları kazandırdı. Bu adımlar, şehir genelinde atık yönetiminin verimliliğini artırarak enerji geri kazanımını destekliyor.
Gündem
Yayınlanma: 02 Mart 2026 - 12:12
Konya'da Metan Gazından Elektrik Üretiminde Rekor: 2025 ve Önceki Toplamlar
Konya'da metan gazından elektrik üretimi 2025 hedeflerini ve geçmiş toplamlarıyla rekora gidiyor. Detaylar için hemen okuyun.
Gündem
02 Mart 2026 - 12:12








