Sıfır Atık ve İklim Değişikliği Eğitimi Tamamlandı
Sakarya Büyükşehir Belediyesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine iklim değişikliği ve sıfır atık politikalarını anlatarak yeni nesilde farkındalık oluşturuyor. Şehir genelinde bu hedefle başlatılan eğitimler tamamlandı. Uzman eğitmenler, okulları ziyaret ederek öğrencilere sürdürülebilir bir geleceğin mümkün olabilmesi için ulaşım, sanayi, tarım ve kentsel yapılaşma alanlarındaki hatalı uygulamaları anlatarak "Azalt, yeniden kullan, geri dönüştür" mesajı verdi.Eğitimlerde iklim değişikliğinin insan yaşamına olan olumsuz etkileri, sürdürülebilir çevre için ideal atık yönetimi ve interaktif çözüm yolları konularında sunumlar gerçekleştirildi. Eğitimlerde ulaşım, sanayi, tarım ve kentsel yapılaşma gibi alanlardaki hatalı uygulamaların ekosisteme verdiği zarar anlatıldı. Soru cevap uygulamalarıyla öğrencilerin katılımı sağlandı.Öğrenci Katılımıyla Etkili Eğitim
Programın odak noktalarından olan "Azalt, yeniden kullan, geri dönüştür" ilkeleri doğrultusunda, kaynakların bilinçli tüketilmesi ve atık yönetiminin önemi öğrencilere etkin yöntemlerle anlatıldı. Eğitimin sonunda öğrenciler, kendi fikir ve projelerini paylaştı.5. Sınıf öğrencisi Atahan Tuz, çevreyi bilinçli kirletmenin yanlış bir davranış olduğunu belirterek, evdeki karton ve kağıtları geri dönüştürdüğünü söyledi. Nida Yüksel isimli öğrenci ise kullanmadıkları malzemelerden yeni eşyalar yaparak geri dönüşüme katkıda bulunabileceklerini ifade etti.Rabia Berra Çınar ise pilot il olarak belirlenen Depozito Yönetim Sistemi projesinin çevreye olan olumlu katkılarına dikkat çekti. Eğitimlerde, doğaya zarar veren ürün kullanımının azaltılması ve geri dönüşüm alışkanlıklarının kazandırılması gibi konulara da geniş yer verildi.