Selçuklu Belediyesi’nin çevreye duyarlı çalışmaları, genç kuşaklara erken yaşta çevre bilinci kazandırmayı hedefliyor. Uluslararası Mevlana Anadolu İmam Hatip Lisesi botanik kulübü üyeleri, kompost üretim tesisini ziyaret ederek yetkililerden süreç hakkında bilgi aldı ve uygulamayı yerinde gördü.2022 yılında kurulan tesis, organik atıkların geri kazanılması amacıyla faaliyete geçti ve şimdiye kadar 10 bin 310 ton kompost üretimiyle önemli bir başarı elde etti. Bu süreçte belediye, Park Bahçeler Müdürlüğü ile İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü işbirliğiyle çalışarak yıl boyunca yaklaşık 3 bin ton kompost üretimini gerçekleştirdi.Çevre vizyonu doğrultusunda atıkların gübreye dönüştürülmesi, hem atık miktarını azaltıyor hem de yeşil alanlarda doğal ve sağlıklı kullanım imkanı sunuyor. Tesiste yaptırılan deneme amaçlı serada, kompostun sıcaklığıyla uyumlu olarak yeni bitkilerin yetiştirilmesi de gerçekleştiriliyor.Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı ise, “Çevre vizyonuyla Selçuklu’yu daha yeşil bir geleceğe taşıyoruz” sözleriyle sürdürülebilirlik taahhüdünü vurguladı. Kişisel olarak atıkların geri kazanımıyla doğrudan çevre korumasına katkı sağlandığını belirten başkan, organik atıkların kompost gübreye dönüştürülmesiyle hem kaynak tasarrufu hem de yeşil alanlarda kaliteyi artırdıklarını ifade etti.Etkinlikte gençler, tesisin süreçlerini yanlarında götürülebilecek gözlemlerle dinledi ve bu örnek uygulamanın toplumda çevre bilinci oluşturmada önemli bir rol oynayacağını dile getirerek Selçuklu Belediyesi’ne teşekkürlerini iletti.
Gündem
Yayınlanma: 08 Mart 2026 - 06:48
Selçuklu Belediyesi'nin Kompost Üretim Tesisiyle Sürdürülebilir Geleceğe Yönelik Örnek Uygulama
Selçuklu Belediyesi’nin kompost üretim tesisiyle atıklardan sürdürülebilir gelecek için örnek bir uygulama ve yeşil dönüşüm vurgusu.
Gündem
08 Mart 2026 - 06:48








