İhsan Kabil moderatörlüğünde sezon boyunca farklı filmlerin yolculukları ve içerikleri çeşitli açılardan ele alınıyor. Ocak ayında, Sinemanın gücünü ve etkisini gözler önüne seren söyleşi dizisinde yönetmen Ekrem Arslan karşımıza çıktı. Kayıp Kamyon’un gösteriminin hemen ardından 10 Ocak Cumartesi akşamı Zeytinburnu Kültür Sanat’ta düzenlenen sohbet, saat 21.00’de başladı.“Film, bizi taraf seçmeye zorlamamalı.” ifadeleriyle konuşmasını sürdüren Ekrem Arslan, Kayıp Kamyon’da karakterlerin kırmızı çizgilerini ve anlatının melodramatik dokusunu nasıl işlediğini paylaştı. Projeye dair değerlendirmelerde bulunan Arslan, “Kayıp Kamyon’da kimse gerçek anlamda kötü değildir. Karakterler ne yaptılar da kötü olabildiler? Bu tını, geleneksel Türk sinemasının içindeki melodramı doğru bulduğum bir yaklaşım.” dedi. Ayrıca, “Sinemanın tarafsız bir barış ve umudu hatırlatacak bir yönü olsun istiyorum.” sözleriyle seyirciye mesaj gönderdi.“Sinemanın ne işe yaradığını unuttuk.” başlıklı bölümde ise platformların sinema üzerindeki etkisi konuşuldu. Arslan, pandeminin ardından sinemanın ne için var olduğunun unutulduğunu düşündüğünü belirtti. “Ne için var olduğumuzu hatırlarsak teşvikler de ortaya çıkar. Yapım firmalarının açgözlülüğü ve platformlarla yapılan erken satış/erken gösterim anlaşmaları bu tabloya yön verdi. Platformlar, ülkenin kendi içerisinden değil, dışarıdan yatırımcılar tarafından yönlendiriliyor. Piyasayı ele geçiren bu yapılar, aslında rakip olduğumuz bir platformu masum gösterecek bir durum yaratıyor ve bu da ticari bir gaflet yaratıyor.”Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Kültür-Sanat
Yayınlanma: 23 Şubat 2026 - 11:00
Sinema Söyleşileri: Kayp Kamyon ve Günümüz Platformlarının Etkisi Üzerine Bir Diyalog
Kayp Kamyon ile günümüz platformlarının sinema üzerindeki etkisini samimi bir diyalogla keşfeden derin bir söyleşi.
Kültür-Sanat
23 Şubat 2026 - 11:00
İlginizi Çekebilir









