Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Şivlilik adı verilen gelenekle çocukların heyecanına ortak oldu. 4-6 Yaş Durdu - İsmail Ceylan Kız Kur’an Kursu’nu ziyaret eden Başkan Altay, çocuklara Şivlilik ikramında bulundu ve Büyükşehir Belediyesi Taş Bina’ya gelen çocuklara da aynı ruhu taşıdı.Başkan, Müftü Ali Öğe ile birlikte kursta öğrencilerle buluşarak Şivlilik dağıtımına katıldı. Bu özel anlarda Konya’nın kadim geleneğini hatırlatan Altay, çocukların sokakları şenlendirdiğini ifade etti: “Konya’mıza özgü bu güzel geleneğin ne kadar kıymetli olduğuna bir kez daha şahitlik ediyoruz. Çocuklarımızın Şivlilik bereketiyle sokaklar cıvıl cıvıl, neşeleri daim olsun.”Etkinlik boyunca sürüş güvenliğine de vurgu yapan Başkan, toplama etkinliğinin gün boyu sürmesi nedeniyle sürücülerden daha dikkatli olmalarını istedi. KONYA'DA ÇOCUKLAR ÜÇ AYLARI Şivlilik ile karşılamaya devam ederken, selçukluların yadigârı bu gelenek, çocukların hediyeler ve şekerlemelerle dolu gününü pekiştiriyor.
Kültür-Sanat
Yayınlanma: 01 Şubat 2026 - 01:00
Şivlilik Coşkusu: Konya'da Çocuklar Sokaklarda Neşe Dolu
Konya sokaklarında çocukların şivlilik coşkusu, neşe dolu anlar ve geleneksel anlatılarla dolu bir şölen.
Kültür-Sanat
01 Şubat 2026 - 01:00








