Torbalı Belediyesi, halk sağlığını korumaya yönelik yeni denetim uygulamasını devreye aldı. Denetimler sonucunda son kullanma tarihi geçmiş ürünler satan iki zincir market şubesinin üç gün süreyle kapatılması kararlaştırıldı.
İlçede yürütülen denetimler, Tepeköy ve Subaşı mahallelerinde bulunan zincir marketleri hedef alarak gerçekleştirildi. Yapılan incelemelerde her iki iş yerinde de son kullanma tarihi geçmiş gıda ürünlerinin satışının tespit edilmesi üzerine kapatma cezaları uygulanarak mühürleme işlemi gerçekleştirildi.ÜÇ KEZ İHLAL halinde ruhsat iptali uygulanacağı yönündeki karar, Belediye Emir ve Yasakları Uygulama Yönetmeliği Ek-1 Maddesi üzerinden işletmelere bildirildi. Bu maddeye göre, halkın güvenliğini tehlikeye atan bozulmuş veya son kullanma tarihi geçmiş ürünlerin satışına karşı net yaptırımlar uygulanıyor.HALK SAĞLIĞI TORBALI BELEDİYESİ’NİN GÜVENCESİNDE Bölgede ilk kez hayata geçirilen bu uygulama, vatandaşlar tarafından olumlu karşılandı ve sağlık açısından önemli bir güvence olarak değerlendirildi.BAŞKAN DEMİR: “KİMSE HALKIN SAĞLIĞIYLA OYNAMAZ” Başkan Övünç Demir, denetimlerin kararlılıkla süreceğini belirterek, son kullanma tarihi geçmiş ürünlerin tespiti halinde yaptırım uygulanacağını vurguladı: “Söz verdik, gereğini yaptık. Zabıta ekiplerimiz iki ayrı zincir markette üç gün mühürleme kararı aldı. Kimse Torbalı’nın sofralarıyla halkımızın sağlığıyla oynamamalı.”