İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent genelinde kamusal alanlara estetik dokunuşlar yapmaya devam ediyor. Yeşil Durak projesi kapsamında otobüs duraklarının üstü sarmaşıklarla kaplanırken, çevreleri az su tüketen bitkilerle düzenleniyor. Şehrin daha sürdürülebilir bir görünüm kazanması amacıyla başlayan çalışmalar, vatandaşlara daha temiz ve hoş bir durak deneyimi sunuyor.İzmir Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı, ESHOT otobüs duraklarının üzeri ve çevresinde peyzaj çalışmalarını başlattı. Kuraklığa dayanıklı türlerden oluşan bitkilerle tasarlanan alanlarda, durak zemininden tavana kadar yeşil bir görünüm hedefleniyor. İlk etapta 21 durak için planlanan dönüştürme süreci, ilerleyen dönemde İzmir geneline yayılacak şekilde tasarlandı. Çalışmalar tamamlandığında duraklar hem kent estetiğine katkı sağlayacak hem de çevre temizliğine olumlu yansıyacak.Kuraklığa dayanıklı bitkiler tercih ediliyor Daire görevlileri, projenin talimatla başladığını belirtiyor. Koray Aydın ayrıntılı olarak, amaçlarının durak yüzeylerini ve çatlarını yeşillendirerek iklimsel dayanıklılık ve görsel kaliteyi artırmak olduğunu söylüyor. Projede kullanılan bitkiler arasında Pennisetum, lavanta, lavantin ve biberiye yer alırken, durak arkalarında sarıcı bitkilere yer veriliyor. İzmir’de şu anda 21 durağın bulunduğunu hatırlatan Aydın, 7 durakta çalışmaların tamamlandığını, 3 durakta ise aktif olarak devam ettiğini kaydediyor. Projenin 2026 başında tamamlanması hedefleniyor. İzmir’in yeşil varlığını korumak ve çoğaltmak amacıyla çalışmalar aralıksız sürüyor; Yeşil Durak projesi kent için yakışan bir dönüşüm olarak nitelendiriliyor.
Gündem
Yayınlanma: 20 Şubat 2026 - 09:48
Yeşil Duruş: İzmirin Otobüs Duraklarında Su Tasarrufuyla Estetik Dönüşüm
İzmir’in otobüs duraklarında su tasarrufuyla estetik dönüşüm: yeşil duruş, sürdürülebilir şehir yaşamına zarafet katan etkiyle.
Gündem
20 Şubat 2026 - 09:48









