Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin Enerji Verimliliği Haftası kapsamında düzenlenen program, Dünya Evimiz, Enerji Tasarrufu Geleceğimiz sloganıyla Kocaeli Bilim Merkezi’nde gerçekleştirildi. Ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik atölyelerle sürdürülebilir teknolojiler deneyimlendi.Enerji Tasarrufu İçin Farkındalık Programı
Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı’nın koordinasyonunda hayata geçirilen etkinlikte, enerji verimliliği ve tasarrufunun toplumsal bilince kazandırılması hedeflendi. Öğrenciler, program kapsamında uygulamalı atölyelerde konularla daha yakından tanıştı ve enerjinin bugün olduğu kadar geleceğin de en kritik konularından biri olduğu vurgulandı.Enerji Verimliliği Geçici Bir Gündem Değildir
Daire Başkanı Mesut Önem, program sırasında enerjinin şehirler için vazgeçilmez bir kaynak olduğunun altını çizdi ve enerji verimliliğinin sınırlı olan enerji kaynaklarının etkili kullanımıyla ilişkisini açıkladı. “Enerji verimliliği geçici bir gündem değil” ifadesiyle konuyu özetledi.Büyükşehir ile 12 Bin 600 Vatandaşa Farkındalık Eğitimi
Önem, “Enerjiyi Evinde Kazan” projesiyle ISO 50001 enerji yönetim sistemi doğrultusunda sera gazı emisyonlarını azaltmaya yönelik çalışmalara değindi. Eğitimin kapsadığı vatandaş sayısı 12 bin 600’e ulaştı. Dilovası’nda Çevre Bakanlığı desteğiyle Doğalgaz Dönüşüm Projesi kapsamında 309 haneye ücretsiz doğalgaz kurulumu tamamlandı. Enerji tasarrufunun gelecek için en değerli miras olduğunda ısrarla duruldu.Kocaeli Vali Yardımcısı Salih Bıçak da Valilik olarak enerji tasarrufu ve verimliliği konusundaki çalışmaları desteklediklerini belirtti ve Büyükşehir’e teşekkür etti.Ödüller Verildi, Atölyeler Düzenlendi
Program sonunda, Kocaeli geneli ortaokul ve lise öğrencileri arasında yapılan ödüllü resim yarışmasının dereceye girenleri ödüllerini aldı. Ayrıca bilgi yarışması ve çeşitli atölyelerle öğrenciler güneş enerjisiyle çalışan arabaları deneyimledi ve sürdürülebilir teknolojilerin günlük hayatta nasıl kullanılabileceğini gördü.Enerji ve Çevre Bilinci Oyunlarla Güçlendirildi
Etkinliğin kapanışında EBİS Enerji Bisikleti ile enerji üretiminin birebir deneyimlenmesi sağlandı. VR gözlüklerle çevre ve enerji temalı sanal gerçeklik oyunu ile öğrenme süreci desteklendi. Ayrıca sıfır atık filminin izletilmesiyle öğrencilere doğru çevresel tercihlerin önemi gösterildi.
Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı’nın koordinasyonunda hayata geçirilen etkinlikte, enerji verimliliği ve tasarrufunun toplumsal bilince kazandırılması hedeflendi. Öğrenciler, program kapsamında uygulamalı atölyelerde konularla daha yakından tanıştı ve enerjinin bugün olduğu kadar geleceğin de en kritik konularından biri olduğu vurgulandı.Enerji Verimliliği Geçici Bir Gündem Değildir
Daire Başkanı Mesut Önem, program sırasında enerjinin şehirler için vazgeçilmez bir kaynak olduğunun altını çizdi ve enerji verimliliğinin sınırlı olan enerji kaynaklarının etkili kullanımıyla ilişkisini açıkladı. “Enerji verimliliği geçici bir gündem değil” ifadesiyle konuyu özetledi.Büyükşehir ile 12 Bin 600 Vatandaşa Farkındalık Eğitimi
Önem, “Enerjiyi Evinde Kazan” projesiyle ISO 50001 enerji yönetim sistemi doğrultusunda sera gazı emisyonlarını azaltmaya yönelik çalışmalara değindi. Eğitimin kapsadığı vatandaş sayısı 12 bin 600’e ulaştı. Dilovası’nda Çevre Bakanlığı desteğiyle Doğalgaz Dönüşüm Projesi kapsamında 309 haneye ücretsiz doğalgaz kurulumu tamamlandı. Enerji tasarrufunun gelecek için en değerli miras olduğunda ısrarla duruldu.Kocaeli Vali Yardımcısı Salih Bıçak da Valilik olarak enerji tasarrufu ve verimliliği konusundaki çalışmaları desteklediklerini belirtti ve Büyükşehir’e teşekkür etti.Ödüller Verildi, Atölyeler Düzenlendi
Program sonunda, Kocaeli geneli ortaokul ve lise öğrencileri arasında yapılan ödüllü resim yarışmasının dereceye girenleri ödüllerini aldı. Ayrıca bilgi yarışması ve çeşitli atölyelerle öğrenciler güneş enerjisiyle çalışan arabaları deneyimledi ve sürdürülebilir teknolojilerin günlük hayatta nasıl kullanılabileceğini gördü.Enerji ve Çevre Bilinci Oyunlarla Güçlendirildi
Etkinliğin kapanışında EBİS Enerji Bisikleti ile enerji üretiminin birebir deneyimlenmesi sağlandı. VR gözlüklerle çevre ve enerji temalı sanal gerçeklik oyunu ile öğrenme süreci desteklendi. Ayrıca sıfır atık filminin izletilmesiyle öğrencilere doğru çevresel tercihlerin önemi gösterildi.









