İşçilerin Maaş Krizi
Elazığ'ın Maden ilçesindeki Eti Gümüş Maden işletmesinde çalışan işçiler, aylardır maaşlarını alamadıklarını iddia ediyor. 100'den fazla işçi, SSS Yıldızlar Holding'e bağlı işletmede çalışmalarına rağmen, hak ettikleri maaşlarının verilmediğini savundu.İşçi Fazlı Ünal, 2020'den beri burada çalıştığını ve son 7 aydır maaşlarını alamadıklarını belirtti. Ünal, "Haklarımızı vermedikleri gibi, mahkemeye gidin, gücünüz yetiyorsa alın gibi laflar duyuyoruz. Hem işçileri hem de memleketimizi sömürmekten başka bir şey yapmıyorlar" dedi.Zorunlu Ücretsiz İzin ve Tazminat Sorunları
Bir başka işçi Arslan Hasan, laboratuvarda vardiya sorumlusu olarak çalıştığını ve 7 aydır maaş alamadığını aktardı. Hasan, "Madem çıkarıyorlarsa, kapatıyorlarsa tazminatlarımızı versinler. 6 senelik tazminatım vardı, onu da alamadım mahkemeyi kazandığım halde" ifadesini kullandı. İlçede esnaf ve vatandaşlar da zor durumda olduklarını belirtmekte.