Bursa İl Sağlık Müdürlüğü, toplumdaki bireyleri tütün kullanımının zararlarından korumak hedefiyle başlattığı "Sigarayı Bırak, Hayatını Değiştir" kampanyasına destek veren kamu kurumlarına teşekkür belgesi verirken, sigarayı bırakan kamu çalışanlarına ise başarı belgeleri takdim etti.
Sigarayla Mücadelenin Önemi
Törende konuşan Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, Türkiye’nin sağlık alanında son yıllarda çok önemli gelişmelerin yaşandığını belirtti. Doğan, geçmişte sigara içmenin yaygın bir alışkanlık olduğunu ve bu konuda toplumda bilinç oluşturmanın önemli olduğunu vurguladı. Son yıllarda, sigarayla mücadelenin etkin bir şekilde yürütüldüğünü ve bu sayede birçok alanın tütünsüz hava sahasına kavuştuğunu ifade etti. Bursa İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Çetin, sigaranın bağımlılık yapıcılığının çok yüksek olduğuna dikkat çekti. Tütün kullanımının, dünyada ve ülkemizde önemli bir halk sağlığı sorunu olduğunu belirten Çetin, sigara dumanına maruz kalanların da büyük bir risk altında olduğunu söyledi.Tedavi Seçenekleri ve Destek Hizmetleri
Günümüzde sigarayı bırakmada etkili tedavi seçeneklerinin mevcut olduğunu ifade eden Çetin, sigara içenlerin ALO 171 Sigara Bırakma Danışma Hattı'nı kullanarak veya sigara bırakma polikliniklerine başvurarak destek alabileceklerini belirtti. Bursa'da 16 adet Sigara Bırakma Polikliniği bulunduğunu ve bu merkezlerin vatandaşlara ücretsiz hizmet verdiğini ekledi.Açılış konuşmalarının ardından, Uludağ Üniversitesi Göğüs Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mehmet Karadağ’ın "Tütün ve Tütün Ürünleri ile Mücadelede Güncel Yaklaşımlar" konulu konferansıyla etkinlik devam etti. Etkinlik sonunda, sigara bırakma kampanyasına destek veren 11 kamu kurumuna teşekkür belgeleri, sigarayı bırakan 21 çalışana ise başarı belgeleri takdim edildi.